Omflyttning... Snart är vi där!

Vardagsrummet ser dubbelt så stort ut...
Mammas (det som ska bli mitt) rum ser dubbelt så stort ut.
Det står lådor överallt.
Jag har alla mina saker uppdelade i två rum.
På Lördag flyttar Feffe in!

Ja, idag var det först BiNkA på morgonen. Anders var bättre än vanligt, Haha, tror på idén att han ansträngde sig när den nya rektorn satt där. Sedan var det engelskatal, fick presentera mina fina tankar om Dalai Lama. Skönt att ha det ur världen, nu kan man få ha lite temafokus och slippa tänka på resten. :)

Efter lunch dissade jag o Ricky plugget och försvann bort till hammarbyhöjden. Ricky fick Sitt tal skrivet (och uppläst med en, enligt en flummig Lovisa, väääldigt rolig accent. säger bara "the töööööääääääks". 
Själv hann man skriva både frågeställningar, begränsningar, syfte och början på en inledning på updraget. Yay, nu är det bara grovgörat och flummandet kvar. xD

Sen blev det 4-tåget hem. Mötte Ö på "hans" tåg och pratade lite på vägen.
hemma blev det matlagning och sedan mat när alla hämtats hem. Smarrig köttfärssås à la Lovisa + Mamma :P

Och så var det bara att sätta igång. tre hyllor skulle plockas tomma, flyttas runt och fyllas igen. Mina två hyllor hamnade en i mammas rum och en i luddes, medan mammas vita nu står i vardagsrummet. Kartonger har fyllts och vi har försökt förbereda lägenheten på att ta emot alla Feffes möbler som kommer farande från järla på lördag. Kommer bli en jobbig dag...


Dagens flyttfail 1: Mamma beslutade sig äntligen för att ge upp sitt uppslagsverk från 2000 på 25 volymer som stått i min bokhylla. Jag packade duktigt ner dem i en flyttlåda.     Alla i samma låda... Hmm.. Denna låda blev sen omöjlig att bära och kan ändast släpas längs med golvet om den ska flyttas,,, Fail.

Dagens flyttfail 2:
Jag o Ludde ska bära in hylla i hans rum. När det ska ställas upp i hörnet lyckas jag hamna mellan hyllan och väggen, och kommer inte bort.. Min k'ra lillebror står och asgarvar en stund innan han snällt hjälper mig att flytta undan åbäket. Fail.




Aktiv torsdag för ett tag sedan..
Cred: Marcus


Puss o kram på er <33

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback