Skogstroll och Skogsödlor, you're in my <3

ja,, och så blev det så här igen,,, dåligt med bloggande, ett inlägg för att ursäkta sig och sedan total torka igen. jaja, den har funnits i över ett år nu, och känns som att jag behöver den mindre och mindre, vad nu det kan bero på... 

I helgen var det årets sommarlovsäventyr. två dagar, 9.00 - 17.30 med en grupp på 9 småbarn som skulle sysselsättas med träskfotboll, orienteringsbanor, äventyrsbanor, grottbesök, höskrindeåkning, skogsbrännboll m.m. Inte konstigt att man blir trött efteråt? av någon anledning avverade jag igår mitt 8 å i en alldeles för stor, färgskrikig t-shirt med loggan med Majsan på bröstet. Detta blev 5e året jag är med som ledare. Man kan inte låta bli att sluta upp än en gång när frågan kommer. Det finns en viss tjusning i det hela, och jag skulle aldrig kunna tacka nej om jag inte behövde. Ungarna kan vara supergulliga eller irriterande eller vedervärdiga, ofta får man lite av varje. Men det ger på något sätt så mycket tillbaka.

Känns som att jag bara svamlar, men det innebär en viss kick att stå med ett rak led av ungar med stora ögon och se dem göra som man säger. Eller att dra med sig en förälder ner i den störta lergropen i fotbollsträsket. Även om jag klagar över det ibland, är jag alltid glad att jag kom tillbaka, även detta år.

Gröna laget var i år ett riktigt praktexempel. Stort tack till mina små plågoandar, ni var lätt den minst fruktansvärda gruppen hittills. haha <3  

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHH.................  GRÖNA!!

Pussar på er <3

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback