Suuuushi!!

Hahaaa! jag kan visst blogga när Ricky är i Gnesta!

Fast annars e dt inte så bra koll på oss när vi e tsm,, Tina hade match idag, I Gnesta mot Gnesta. Vi skulle se den, lätt! Vad händer? Jo, vi anläder till Gnesta, nästan en halvtimme efter matchens Slut! Feeeet fail på oss xD De van iaf, och tjobo var där. haha, han som inte skulle först :P

Jag har iaf varit duktig idag och vidgat mina vyer. Jag har ätit sushi!! Va fett läskigt, massa grunker som man skulle äta, dricka, doppa i, hälla över, smeta ut på och gud vet vad... Hade en tallrik med fem små fack inehållande fyra bitar "riktig" sushi, wasabi, ingefära, yakiniku, yakitori (ja, ricky hjälper mig med de svåra orden) , klibbris, och lite grönsaker, bredvid en skål soppa (som smakade typ julvört..) med alger i, ett litet fat med soja att doppa bitarna i, en liten tekopp (liknde en minimal kruka), en likadan med yakitorisås att hälla på riset och tillslut ett stort glas vatten. Allt utom det sista skrämde mig mer eller mindre xD  men vad gör man inte för sin lilla Nisse*? <33
Det va iaf rätt gott, typ allt utom ingrfäran. Och wasabin vågade jag iofs inte smaka "ordentligt" på :P

*Efter en konversation på msn med teo och ylva, och ricky här brevid, har vi alla nu fått nya smeknamn. Därför kommer Ricky numera oftast dyka upp i mina inlägg under namnet "nisse". Teo är numera "Todde", Ylva är "Belvis", Majken är "Totte" och jag, har fått den Stora äran att få berikas med namnet LILLAN! Hoppsan sa, ngn som kunde gissat i de banorna? :P

Haha, nu ska jag iaf stänga ner dator och ge Nisse tillbaka den del av min uppmärksamhet han egentligen vill ha, han känner sig så bortglömd annars (a) <3

Puss o kram o godnatt på er alla <333

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ö

Det låter som om du ätit en bentolåda, dvs japansk matlåda... wasabin är inte så farlig om man bara tar det lite lugnt med den... ingefäran är ju skitgod... å så vet du väl att du inte får besudla riset med soya...



Hoppas inte N känner sig bortglömd längre för den biten finns det andra som tar hand om...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback