Älskade <33

Passar det inte att jag, på din födelsedag, nu skriver det inlägg jag funderat på så länge. Trots att jag skrivit om mina vänner, som klasskamrater, orienterare och teatrare har du ännu inte kommit upp. Du får helt enkelt ett eget, för du spelar i en egen division.

Ricky:
Du är den finaste människa jag vet. Alltid snäll, alltid lugn, alltid trygg. Jag träffade dig lite kort, som en kille i parallelklassen, som oxå gick ordförandeutbildningen. En kväll hittade du mig på facebook, och av någon anledning började vi prata. Det gick så enkelt med dig, att prata om allt. Vi hittade likheter mellan oss överallt. Jag skojade redan då om att du var en tvilling jag aldrig fått.
Vi stretade emot länge, sade emot alla kompisarnas förklaringar om att vi hörde ihop, att det syntes på oss, "Nej, vi är bara väldigt bra kompisar". Tills fredagen den 13e, då vi vände på allt vad otursdagar heter, och "gav upp kampen" mot allas idéer.
Jag är så extremt tacksam för allt som hände, även de små törnar vi faktiskt hade på vägen, för allt har lett oss hit. Jag kan prata med dig om precis allt, vara helt öppen med vad jag känner, tycker och tänker. Du förstår allt jag menar, trots att du lyssnar på det jag säger. Du står ut med mig, trots min konstoga historia, min jobbiga humor, min dryga retsamhet. Av någon anledning tycker du om mig ändå. Och jag känner mig bra, bara för att du tycker att jag är bra. Du kan lyfta en hel dag med att bara sitta och låta mig luta mitt huvud mot din axel. Du gör det värt att pendla en timme upp till Stockholm och en timme hem. Jag kan vara mig själv, till 100%, med dig, för jo, av någon anledning tycker du som sagt om den mig. Vi fungerar likadant du och jag på något sätt. Vi är väl lika konstiga helt enkelt. Vi har ett samförstånd som jag tror att det måste vara en på miljonen att hitta. Som jag trodde från början finns det risk för att du är min tvillingsjäl.
Det finns så mycket att tycka om dig för:
För att du blir fem år gammal, så fort det snöar ute.
Att du håller om mig och kysser mig för varje konstig sak jag gör.
Att du verkar kunna ha överseende med allt och alla
Att du är 100%igt ärlig, no mather what
Att du är extremt kittlig överallt att du flyger i taken om man nyper dig i sidan.
Att du stolt kan ha på dig en knallrosa skjorta, bara för att reta teo.
Att du alltid kan lugna ner mig, och andra, när vi stressar upp oss över livet och allt.
Sedan finns åter 1000tals logiska och ologiska saker, för jag tycker om allt du är, allt du gör, och allt som har att göra med dig.

Detta inlägg gör dig egentligen inte rätta, för jag Kan inte printa ner i ord hur mycket du betyder för mig.
Jag älskar dig mer än någonting annat här i världen, och jag kan bara hoppas att du kan förstå ungefär hur myket det rör sig om.

Grattis på födelsedagen, du finsate, så ska jag gå och lägga mig brevid dig och sova med huvudet mot din axel, bara för att jag kan, och aldrig skulle vilja gå miste om ett tillfälle at få göra det.


Nils Erik Richard Ingman
Jag älskar dig! <3

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback