Liten Lovisa i Stor Snöhög

Och så var vi nere på en femårings nivå igen. I ångermanland finns det snö. Mkt snö. Mamma, Feffe, Eva o Tord försvann ut på morgonen o skottade garageuppfart, gångar runt huset och taket. Kom ut efter en stund och hlälpte till. Skottade en ramp som eva kan skicka bort all snö på ngn annan gång när hon inte har en hel skvadron med arbetskraft i bakfickan.

Sedan fick jag syn på den: Snöhögen i slutet av gatan. Dit plogbilen allttid kör bort all snö från gatan hela vintern. Den av packad snö, fyra-fem meter höga snöhögen... Jag kunde inte låta bli. (a)

Underställ på, blå snöskyffel i handen och ett brett flin i ett rödblommigt ansikte, här ska byggas snögrotta!!!! Har i alla år lekt med kusinerna i den stora snöhögen. Borgar, grottor, gångar, allt har formats fram ur denna enda stora lekplats. Var några år sedan nu, de mesiga vintararna har gjort det svårt för den. Men i år var den tillbaka! Var ute i en dryg timme innan mamma kom och ropade in mig, "jag tycker att det är lite läskigt, det är väldigt mycket snö som kan rasa, jag vill inte att du leker här ensam" precis som när jag faktiskt var så liten som jag kände mig.

Ska försöka hinna få en bra bild på min lilla grotta och högen innan jag åker hem, man måste se för att förstå  :D <3

Puss o kram på er alla nu <333

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback