Vad vore jag?

Tillägnad Robin och Renata.
Jag vet att ni behöver varandra.

Vad vore skogen utan träd,
Och trädet utan grenar?
Vad vore åkern utan säd,
Eller en grusgång utan stenar?

Vad vore året utan dagar,
Och dagen utan natten?
Vad vore hästar utan hagar,
Vid sjöar utan vatten?

Vad vore jorden utan himmel,
Och himmel utan sol?
Var är en Gnestadag utan vimmel,
Eller ett badhus utan pool?

Vad vore ett ansikte utan mun,
Eller pepper utan salt?
Vad är ett hus utan rum,
Vad är Inget utan Allt? 

Tänk dig allt detta, och tänk sedan på mig,
För jag är allt detta när jag är utan dig.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: robin johansson

naw tack så mkt<3

Postat av: markanten

Vad vore Världen utan mig? jo inget, för den måste ju ha nåt att kretsa runt :PppPp:PppPp


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback