Meningslös Metropromenad

Solen skiner och himlen är klarblå. Det är svalt och friskt i luften, och jag är hemma från skolan.
Perfekt, vilken dag man kan ha då!
Nej,, för på gymnasiet har uttryckt studiedag ändrat betydelse från "dag då lärarna går kurser hela dagen och eleverna är lediga" till "Dag då eleverna sitter hemma med mer jobb än någonsin eftersom lärarna inte har vanliga lektioner med dem just den dagen, och de måst ta ikapp det". 
Hmm, inget slappa eller så idag inte. ska jobba i Franska, BiNka, Tema, Engelska och Matte... Och då e de ända ämnen vi läser just nu..

Kom ut i det fina vädret en stund iaf nu på morgonen. Missade tävlingen igår med Ö och eftersom det inte blir ngn tågresa för mig idag så gick jag ner till stationen för att hemta hem tidningen i stället. Bara det att den var slut. Herre gud, hur mkt morgonpendlare har vi i lilla Gnesta egentligen, och kan folk inte dela tidning på tåget? Två gröna, tomma lådor var allt jag möttes av. Så det var bara att pronemera hem igen.
Så Ö, om du läser det här får du gärna ta med en extra tidning till träningen ikväll, för jag känner att jag gjort det jag kan för att få tag i en...

Nu ska jag ha lite kvalitetstid med mi kära far, som börjar sent idag, och försöka plugga lite samtidigt. Börjar med franska,, det e mest av den just nu.

Puss o kram

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback