Skol-SM

Så var skol-SM över..
Till att börja med: Nej, det blev ju inget pluggande i helgen eftersom, som Ö så snällt kommenterade förra inlägget, jag glömt batterisladden hemma... En timmes batteri hade jag kvar när jag åkte, Det var inte ens värt att försöka.. :/

Helgen var bra,, trots att det kommer låta helskumt i alla normala mäniskors (Dvs icke OK klemmingars) öron så..

På lördagen åkte vi, kl 8 på morgonen, från gnesta 10 pers, 7 löpare(Jag, Johanna, Tove, Håkan, Ebba A, Ebba JJ och Oscar), 2 ledare (Örjan och Gunilla) och 1 fripassagerare (Annika)i två bilar. Det tog ca 2.5 timmar ner till tranås och skolan där vi skulle bo.
Vi installerade oss och sedan insåg vi att det var nästan tre timmar kvar till några av oss skulle starta. Eftersom det var ungefär då vi lade märke till regnet som stod som spön i backen utanför fönstret. Det var ganska ologiskt eftersom vi bodde på översta våningen, med åtskilliga onödigt jobbiga trappor på väg upp, så vi såg bara att det öste ner.. Jag och oscar stannade i vilket fall kvar i klassrummet och sov en timme eller så inna vi följde efter de andra ner till parken där TC var anlagt. 
Det regnade, mycket. Alla stod under ett stort träd eller i vindskydd.. Burr!
Jag hade sen start och väntade i det yttersta innan jag drog av mig överdraget och stack iväg till starten. 
Loppet gick bra till en början. Sprint är inte så svårt... MEN!! så tar jag mig över den jobbiga kullen, dyker ner på andra sidan, stämplar och... Inser att jag är vid fel kontroll. Inte sexan, som jag trodde utan nian och jag som dessutom skulle till sjuan... HELVETE!!! 
Tappade massor med tid och slutade på en skitplats aldeles för långt ner i resultatlistan.. 

Sen var det snabbt iväg till duschen, som var inomhus för en gångs skull (:D), men i stället var i samma öppna korridor som killarna,, lite för lång åt kanten så blev det fri insikt. xD
Sen blev det promenad bort till en ny skola.. efter en halv evighet hittade vi ett bord åt kluben, och sen höll vi det. Sist, ensamma satt OK Klemmingen kvar och väntade på att en viss Unge herr Tinström skulle bli klar med lasagnen. :P 

På kvällen blev det först lite mys och slapp i klassrummet och sedan bar det iväg på disco. Var först inte helt med på att gå, men tänkte man kunde gå dit och vara ett tag iaf... 
Det var grymmt roligt! Jag, JJ, Nanna, Tuffepuff och Ebbis dansade som galningarhela kvällen. Flög runt på dansgolvet i jag vet i inte vad vi försökte efterlikna.
Träffade ett killgäng som Johanna lärde en fin liten dans, sedan ägde vi dansgolvet tsm med dem.. lr ngt  xD


Dagen efter blev jag väckt av att min mage nådde hårt golv.. Ö hade släppt ut luften ur madrassen, inte okej asså, inte okej..  När man kom upp blev man inte mkt gladare, regn utanför fönstret, igen. :/

Vi fick ta bilen till tävlingen so låg 17 km från "sovskolan", väl där satte vi upp det lilla vindskyddstältet som Ö o G nog hade tänkt ha.. De fick Inte ha det ifred, vi hann inte fästa tältet i marken innan det var fullt av oss ungdommar. Ett tvåmannatält? pyttsan! vi var sex stycken som mest.. Först i en hög, se i en lite organiserad hög och till sist låg alla tjejer med oscar som huvudkudde helt enkelt.
Det regnade, blåste, var skiiitkallt, och så hör man plötsigt speakern: "Det här är bra, det härdar er ungar. Det är mkt bättre än förra året". Det hjälpte ju inte spec mkt..

När jag till slut kom iväg gick loppet sådär.. Alla kontroller  i rätt ordning, men väldigt segt i jobbig terräng. Hamnade ngnstans i mitten.
Duscharna var inte lika varma och mysiga som fredagens. Pressäningar med havmeterbreda hål, mer regn och lite lera, inte alls mysigt..

Självklart skulle Christian tvunget lyckas som vanligt så vi fick lov att vänta på prisutdelningen för att heja upp honom på pallen (T fick ju se JA OCH DW oxå, så hon va nog rätt nöjd med att vänta xD) innan vi kunde dra oss hemmåt.
Av någon anledning var vi till och med sist kvar på TC,, alltid OKK alltså.. :P

På vägen hem blev det Disco i bilen, ett litet stopp på donken (lr gyllene måsen) och sedan soooova! fett nice.

Kom hem galet trött. Satt i soffan och halvsov, käkade goaste middan och fick sedan hembakade kanelbullar och en kopp te serverade i vardagsrummet tsm med Anna och pappa framför en dokumetär Anna ville se..

Myspys slut på en grymmt bra helg.

Jag glömde understället, jag glömde plupparna till luftmadrassen (tacktacktack Ö som lånade  ut sin), jag glömde laddaren till datorn och jag glömde att sju och åtta kommer mellan sex och nio.. Trots det var helgen helt enkelt bäst!

Älska OKK!! <33

Nu mååååste jag sova, blev fett sent och långt inlägg..

Puss o kram på er.
<33

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: T

Nejdu nu förtiden blir man bara lycklig av att se JA. Han är sååå sööööt och DW är bara lång..

Postat av: BB

HAHA lät ju inte som att jag missa ngt där :p kallt, lerigt och en elak Ö... :D puss på dej


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback