Sjukling...

Happ, så orkade man inte hålla emot längre..
Hemma på grund av övermanning av sjukdom.
Tog mig ju till skolan igår efter låååångt inre överläggande och tvivel. Det gick segt, hade ont i huvud, hals och kropp, men det var nog ändå värt det. Fick ju träffa alla mina kära klasskamrater igen :D <3

Var en rätt chill dag, såg på  film och hade boksamtal på Temat, "Vågen" (filmen) var både skum och intressant. "Mannen utan öde" (boken) var bara skum.. :P

Sedan hade vi ching-chonggympa, dvs att det blev yoga och tai-chi på idrotten. Trodde jag inte skulle kunna vara med, men Erik (idrottsläraren) tyckte det var en jättebra idé att jag kunde hänga på så mkt jag kunde ändå, det skulle ju inte bli fysiskt ansträngande.
Så jag var med hela tiden, och det var riktigt roligt, lite svårt i tajta jeans dock, men kändes som ngt bra att pröva på. :)
Lite jobbigt bara när man redan har huvudverk och sedan ska stå med huvudet rakt ner, så det blir fullt med blod, Pain, pain, pain!
Vi var alla så grymt smidiga, var skitkul att se alla böja fram och tillbaka i solhälsningen A och B. "så slår vi undan foten tillbaka till kobran" "Duns" hörs när hela klassen faller framlänges ner på mage. xD

På vägen dit var dt fett skoj, Majken kunde vägen och tog rollen som reseledare..
Jag och Ylva gjorde stackarn galen. xD

"Majken, jag är kissnödig"
"Majken, är vi framme snart?"
"Majken, vart ska vi?"
"Majken, man får inte gå mot röd gubbe, det säger mamma!"
"Majken, får jag gå in i den här affären?"
"Majken, jag vill ha glass"
"Majken, jag vill inte gå bredvid Teo!"
"Majken, Richard är duhuuum!"
"Majken, Majken, Majken"
Hon kommer aldrig mer vilja vara den som letar upp var vi ska igen.. xD

Kom hem mindre pigg och efter att ha blivit upplockad av mamma och feffe (som kom hem från Milano i söndags, lyllos!!) ställde min kära mor diagnosen att både jag och lillebror skulle stanna hemma idag. (blev luddes andra dag).
Det var bara at ge upp inse alltså..

Så nu sitter jag här hemma och tråkar. Facebook och msn har varit igång hela dagen. Tur det, annars hade jag dött av isolation! Saknar klasskamraterna (en del från NV1a inräknade då) och hoppas att jag kan få komma iväg imortn <3

Just nu har jag en kaka i ugnen, för hur blä man än mår: så länge man kan stå på fötterna ska man ta hand om sitt tisdagsfika! Jag lyckas alltid vara sjuk när det är min tur, ond cirkel!! :(

Har börjat på DDraporten oxå, men inte gjort ngt som helst skolarbete. Ha!
"En KG-elev tar eget ansvar och vet hur man bör prioritera." passar på moi? naat! (a) xD

Puss o kram på er alla <333

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback