Klassfiende!

Shiiit!
Var på teater i fredags, hela kvällen, och igår, typ hela dagen. Har just insett hur nära inpå vi är föreställningsdags nu,,, mindre än en månad kvar till premiär! Tavk och lov ska jag iaf spela helg nr 2 så jag har en vecka mer kvar än resten av ensemblen, men ändå: HJÄLP!!!

Här är tider och info om föreställningen. Reklamaktigt, jag vet, men men.. (a) 

Klassfiende på "Sagateatern" i Södertälje.

Mina kvällar:
27 November 20.00

28 November 20.00

29 November 18.00

50:- för studerande,
100:- för 'resten'.

Jag vet att alla kan någon av gångerna, så kom och se! :D


Kort om pjäsen, skrivet av Sandra Karlung:

Klassfiende är en pjäs som handlar om utlämnade ungdomar som ingen bryr sig om. De har problem, helt klart, och de har delvis satt sig själva i den situationen. De verkar själva inte bry sig.
Varenda en som satt sin fot i klassrummet har eleverna mobbat och misshandlat tills de gett upp. Nu väntar de på nästa lärare. Kommer det att komma någon? Kan man lära sig något i skolan? Och vilka kunskaper är det egentligen som räknas? "
Men desperationen efter att få bli sedda och omhändertagna
...växer sig så stor att de blir destruktiva gentemot varandra. Konsekvenserna blir rent av livsfarliga i ett gäng där makt och kunskap sätts på prov. Men vad är egentligen kunskap? Och vem har den rätta kunskapen?

En viktig pjäs om ungdomar. Eller är den om kunskap? Om osäkerhet? Ensamhet? Tolka själva !

Obs! Pjäsen kan ses som våldsam, grov och vulgär men det ska inte hindra den som är intresserad av teater att gå! Tvärtom !!
Kan utlova skoluniformer och slagsmål.



Klassen:
Från vänster:
Gustav Gälsing (Snattarn), Lovisa Svensson (Pajen), Lisa Vässmar Frick (Järnet), Kristin Vanemo (Ormen), Sandra Karlung (Gullet), Gustav Asplund (Sopan).
Saknas på bild: Lisa Svärd (Pajen), Sandra Lindvall (Läraren)



Jag, ifrörd het skoluniform och Pajens iskalla attityd ;) x)

Som sagt: Kom och se!

Puss o kram <33 

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: bb

SEXY LOVVE xD



de kommer gå "askalas" <33


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback