Fullt lov.

Nu får det bli en kort och hastig version av de senaste tre dagarna, annars kommer jag aldrig få ut det här inlägget xD


Tisdag var en riktig heldag.
06.00 ringde veckarklockan. Ja, just det, klockan sex, på ett lov. Inte okej alltså. Men det var bara att studsa upp och hålla god min, för jag och min kära far skulle upp till sthlm och möta upp mor min för utvecklingsamtal på kära globen gymnasium.
Klockan 08.15 på ett lov är ingen önskvärd tid, men jag klistrade på ett leende och följde med hela vägen.

Samtalet gick bra, Anders hade mycket fint att säga. Blev lite tjaffs om att jag gör för mkt,, har för mkt igång, men det får man väl ta. "bränn inte ut dig" är vuxnas favoritreplik till ambitiösa ungdomar. "nejdå" svarar vi, och skriver upp oss på en ny aktivitet ;)

Efter samtalet gick jag och mötte Majken på donken (20 min för sent Förlåt förlåt förlåt!!) och käkade frulle innan vi tog tuben (slänger mig med lite stadsbosord här xD) bort till farsta i jakt på skor!
Vi prövade ut både seriösa och... mindre seriösa allternativ. Man kan ju säga att skodesignerna borde ha ganska rolig fantasi ibland. :P

Hittade inget bra, så vi tog tuben tillbaka hem till majken för ombyte och sen bar det av med buss till Högdalen där vi mötte upp Ricky, Teo och teos två små vänner: David och Chrippe.
När vi hittat bowlingen visade det sig att bara för vi varit så lagom noncharlanta och inte bokat bana att... Nej det fanns inga lediga banor, inte förän klockan två...  klockan var lite över tolv.

Vi drog tillbaka till donken vid globen. Jag tyckte det va skitpinsamt när samma tjej stod i kassan som jag köpt frukost av,, jag handlade inte av henne. xD

På bowlingen gick det... SÅ ILLA!!! 56 poäng på förta serien är inte okej alltså. inte okej :P
Skärpte mig lite iaf sen men drog bara ihop 234 p på 3 serier...  nja, knappt godkännt.  Slog iaf Majken (Hihi!) vilket fick vara en liten tröst :P

Blev lite mer skokollande på plattan,, haha hade fyra killar och en hyper majken till smakråd och hjälp. Trots det blev det inget beslut, och vi fick gå och käka ist :P
Jag, Ricky o Majken började vrida på oss i tanken på burger king... (Donken två gånger samma dag fick vara nog) så vi drog vidare. Fick bli Taccobar, vilket var liiite ombyte iaf. Toe och chrippe skulle prångt ha på BK, så de stod utanför taccobar och åt sina burgare,, stackarna. xD

Klockan var ca 20 i 5 när jag insåg att jag tvungen att lämna vårt kära gäng och ta mig till centralen och pendeltåget som skulle ta mig till södertälje och kvällens teaterrepetiton. 
Var lite kluven, hade gärna stannat med mina fina vänner <33

På teatern drog vi igenom slagsmålscenen och valde och repeterade den scen vi ska ha med på kulturnatten 7/11. Fan va nära allt är nu HJÄLP!!
Sen blev det Linas kvällsbok  med teatergänget. Stannade inte hela filmen ut utan var tvungen att ta 21.45-tåget hem... Ibland är det illa att bo i Gnesta.

Onsdagen får jag ett sms "Hej, killarna vill ha rematch, kan du?"
Nej, jag kan inte, har teater heeeeela dagen. 
För så var det. I s-tälje mellan kl 12, då det al rekvesita med mera skulle flyttas er till Saga (vi är på upptampen nu) Sen skulle allting anordnas och sedan blev det en del repetion,, jag satt bedvid eftersom man som dubbel såklart måste offra sig ibland. Sprang ut för att köpa svarta slipsar (det sista som fattas av allas kostymer) och träffade Johanna och charlotte. :) 

Halv fem blev det fotografering till afficherna och bilder att ha i lobbyn under föreställning. Små änglar i ett trashat klassrum, en vacker ironi. :P

Sen skulle hela den messen städas upp (Nackdel med just denna pjäs) och sen bar det av hemmåt.
Kom hem vid halv sju, och då var det iväg på fika hos Farfar med honom och babsan. Firade våra tre evertar och tjobo hade ju även hetat Ludvig, så det var stort kalas. Tror ingen annan familj lägger så mkt fokus på namnsdagar som vi :P xD

När vi kom hem parkerade jag mig framför datorn och råkade hamna i gruppsamtal med Ricky och Teo. Underbara människor!!! Ni gör mig så glad!!
Satt uppe till... sent *host* kl 3 *host*.  Inte så genomtänkt men men, det var ni värda killar ;) <3

Igår var det tandläkar besök på morgonen. Måste nog fårr den mest opersonliga tandläaren på hela vårdcentralen... Illa alltså, jag som var inne på att vara sliskigt trevlig (a)

Teater lääänge.. Genomdrag av båda akterna. Första gick bra, I andra skickade en enda replik allas koncentrtation till botten,, inte bra. Nu e det nervöst som fan alltså, inte många reptillfällen kvar... Hur ska det gå?

Idag har jag spenderat framför datorn. Var iväg och lånade elins vackra mantel så jag kan vara häxa ikväll hos Tuffepuff. Utklädnad obligatorisk... hmm... :P
Hittills vet jag om ett spöke, an vampyr och en mumie, klassiker alltigenom :P

Nu ska jag börja stänga ner för skjutsen kommer snart... Stackars Ricky och Teo blir lämnade ensamma kvar.. Ni klarar er pojkar, tack för idag, ni är bäst!! <33


Puss o kram på alla. <333

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: bb

HA-HA kort? var då?? <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback