Rödblå :)

Nu har jag städat färdigt rummet! Slängt saker, torkat allt och damsugit. Yes yes yes yes yes! Det ser fett najsigt ut nu, ska bara hålla sig till farsgubbens 50 årsdag så e uppdraget slutfört.
Har upptäckt att mitt rum inte har ngn poitisk åsikt. Just nu har moderaterna erövrat Det stora blå skåpet, och kristdemokraterna har slagit sig ner i form av blåa sängkläder på min lilla bädd.
Men! Sossarna har den röda bokhyllan helt i sin makt samtidigt som vänstern slåss med kd genom att ha hela sängen full med sina utsända soldater (dvs min lilla samling kuddar med antingen formen eller motivet röda hjärtan). Ett stort slag äger rum, men alla har sin egen del.
Den tveksamme hittar styrka i de grå väggarna och det lilla vattenfallet som sjänker lugn från sin fondvägg.

Ja, det finns mycket man tänker och minns när man städar.
Det blev en totalrivning av min lägenhetsmodell från nian, (vrf hade jag sparat den egentligen?) som ändå påminnde så mkt om freja och mitt älskade 9b (var finns vi nu?) och mitt lilla kaos av kartor gav mig flera små mer och mindre lyckade återblickar mot året som gått i orienteringsväg.

Så kom vi till de finaste minnena av alla. De torkade buketterna från "Gnesta- på liv och död" kan helt enkelt inte hänga kvar och samla dam i upp- och nedvända buketter. Klippte ner dem till knopparna och utökade innehållet i den lilla blomkorg som hänger över "sossehyllan". Blev fett fint. Alla lyckönskningskorten (oj, långt ord..) sitter nu på anslagstavlan.
"Till Lovisa från mormor och Eva"
"Till Lovisa från Mamma och Stefan"
"Vår lilla akris, Farfar och Babsan"
"Vi jublar och applåderar. Pappa, Anna, Anna-lena"
"Lovisa, fantastiskt jobbat! Kram alla Tingströmmare"
Ska aldrig aldrig aldrig aldrig slängas. <3

Fett skum jag är egentligen... Att städa ett rum leder till politiktankar, nostalgi och blomarrangemang..
 haha xD

Så nu är alltså rummet rent och lite tillpiffat. Nu ska jag börja begrava min stackars hjärna i BiNkAn... VILL INTE!!!! *Snyft* Men liiite, och så ska jag jobba jätteduktigt imorrn på WS. Har ju planerat nu,, tagga tagga tagga. Först ska vi ha BiNkA, med ÄT-klubben och lyssna på skum musik. Jodå, bra dag väntar.

Puss på er för stunden. <333

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback