Mina Klassfiender

Så var man hemma igen då, efter sista föreställningen. Är trött i hela kroppen, och huvudet. Ska bara skriva detta och sen behöver jag sova.
Men man måste göra det här först, och jag vänder mig direkt till mina kära vänner från produktionen. 

Ni ska veta att i ungefär samma sekund som jag vände mig bort från att ha gett Mats den sista kramen, så slog insikten ner. Och då kom även tårarna. Folk måste undrat vad det var för någon underlig figur som satt och lipade på pendeltåget mellan Gnesta och södertälje, med en ros och en rödrutig kjol liggandes på sätet bredvid...
Det var en jävligt lycklig figur ska ni veta.

Jag vill tacka er, allihop, för att ni öppnade era armar och tog emot den där lilla nybörjaramatören från Gnesta som Mats helt plötsligt bara släpade in en kväll uppe på frejaskolan.
Ni ska ha ett riktigt stort jävla tack för att jag fått lära känna er, att jag fått bli en del av STA, att jag fått uppleva detta.

Lisa Frick

Du måste nog vara den enda som skulle kunna slå mig, strypa mig och förolämpa mig så pass många gånger, och som jag ändå kan tycka så mycket om. Du är helt underbar tjejen, och du får nypa i mina kinder precis hur mycket du vill. PÅ scenen är du helt fantastisk. Sluta kom ut och sucka, för du är så otroligt bra.
Du är grym på att vara du, du är grym på att vara Järnet, och jag är grymt glad att ni inte är samma person ;)


Lisa Svärd

Pajen nr 2. eller var det nr 1...? ;)
Vi var den ända dubbleringen som stod pall hela vägen ut. Och Jag kan inte tänka mig någon annan som jag lika tryggt skulle kunna stå berdvid och se på göra samma roll som jag själv kämpar för att ge liv åt. Vi var grymt bra, eller hur? Alltid så glad och lite smågalen, det är du. Och aldrig ska man få ha sin lilla rumpa ifred? ;)
Stormare, släng dig i väggen, för nu är det Svensson och Svärd som regerar!


Sandra Karlung

Fantastiska människa! Du, om någon, har vikt ditt liv för den här uppsättningen, det vet jag. Förutom att du står på scenen och spelar med oss sköter du och har koll på allt det praktiska runt om kring. Utan dig hade det kört ihop sig, ett antal gånger, efter vägen, det är jag säker på. Varm och öppen inför alla, är det rätt att säga så?
Och för att ge dig svar på den eviga frågan: Ja, klart att du är söt! ;)  

Sandra Lindvall

Den "unga vuxna" i sällskapet, tack och lov att du fanns där. Hålla koll på alla smågalningar som springer runt. Sedan är du ju lika galen själv, men av nån anledning får jag den känslan ändå. Fett cool för att vara just vuxen, må du aldrig förlora din underbara ungdomliga persinlighet (0 risk, men ändå). Du har alltid ditt hem öppet för dina kära teatervänner, en värdinna som aldrig sviker.
Jag måste erkänna att jag känner mig lite illa som inte följde med flera gånger,, men smällar man får ta när man bor så långt bort.


Kristin Wannemo

Den enda som möjligtvis fick ta mer stryk på scenen än lilla pajen. Du är så fett grym. På scenen, bredvid scenen. Skulle aldrig våga stirra ut Frick, du gört utan att blinka. ;)
Du är så glad, och så bra, så himla duktig och... Ja, vad ska man säga mer? Du rockar bruden ;)
Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att det kommer funka så att du kan följa med ner till Gbg (om vi kommer dit, mer vrf skulle vi inte?) pjäsen funkar inte utan Orm, vi funkar inte utan Kristin, och ingen kan göra ngt av dem lika bra som du.


Gustav Gälsing

"Litet, fult och elakt troll"? Nja, liten, galen och sprallig snattare får det bli nästa gång. Energiknippe nr 1, och en hejdundrande naturbegåving när det gäller teater alltså. Och även av scenen är du alltid igång med något, kan man ha tråkigt med dig?
Vill tacka "snattarn" oxå, för utan dina små infall under pjäsen hade den nog blivit för tung.. tack för att du satt där bredvid och lyfte mitt, annars så aggressiva, humör då och då. :P
Men du.. Vika flygplan bör du kanske dock öva på lite till.. ;)

Gustav Asplund

Jag vet inte om det var tänkt så från början eller inte, men du fungerade under föreställningarna som ledare för gruppen. Den som skötte alla övningar m.m. En stark och lugn punkt, i virrvarret och nervositeten. Tack för det, tror ärligt inte att mina darriga knän hållit för premiären annars.
Även på scenen är du en trygghet. Du gör det du gör, och du gör det grymt bra!!

Mats Hedlund

Först vill jag ursäkta bilden :P
Sen vill jag bara tacka dig för allt du gjort. Både för ensemblen, men också för mig.
Vore det inte för dog, hade jag aldrig fått träffa dessa underbara människor jag beskriver ovan. Utan dig hade jag aldrig fått bli en del av den här fantastiska produktionen. Jag hade kanske aldrig fått uppleva känslan av att stå på en scen.
Jag har vuxit. Som skådespelare och som människa. Det började redan under Gnesta-på liv och död. Du fick mig att räta på ryggen i och med det ansvar jag fick. Du ställde mig framför alla de där människorna och det var bland det bästa jag gjort. Fram till nu.
Så,, bara ett enda stort Tack, är väl vad jag kan klämma ur mig, för det är bara så jag kan beskriva det du  gjort.



Detta tog sin tid att skriva,, jag ha omformulerat om i princip alla, för jag har så svårt at sätta ord på vad detta faktiskt betytt för mig, vad NI betytt för mig. Jag hoppas att ni förstår ändå.
Ni är bäst!! Tack för den här tiden, och jag hoppas så innerligt att det inte ska vara det sista vi gör tillsammans.
Ni är helt fantastiska, allihopa. Som skådespelare och som människor.

Så, ett sista stort TACK!

Puss och kram på er <333

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Fricken

Loooooooovisaaaa! Du är helt otrolig! Vilket sjukt fint inlägg!

Jag vill tacka dig som fan för att du var med i det här och att alla vi fick chansen att lära känna dig, du är så grym! Jag älskar hur sjukt duktig du är på att spela teater, det verkar ju komma helt naturligt, helt magiskt :D dina reaktioner in my heart <3



Jag kommer att sakna dig jättemycket, men vi ses ju nästa gång alla vi leker! Och i Götet såklart ;)



Tack (och FÖRLÅT) för att jag fick puckla på dig som jag gjorde, du var väldigt slåable, hehe ;) Men nu är man ju lite ledsen alltså :(



Du är bäst! PUSS!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback