Människovärde?

Herre gud.
Jag sitter inne på msn och disuterar människovärden med (tja, ni kan väl gissa) Ricky och Teo.

DEt är egentligen ganska fruktansvärt, men teo vill inte ge sig: Allting har ett värde. både han och Ricky har blivit ganska objektiva, och lite läskiga... Människors värde? jag vill fortfarande inte tro på det..

Men, enligt våra uträkningar ska:
Kärlek är lika mycket värd som det man sparar in på resurser när man går omkring i sitt kärleksrus.
Människor är olika värda, beroende på vilka som är redå att offra vad för dem.
Min och teos vännskap är lika mycket värd som mina handleder.
Mina handleder är, i ett exempel, värda 3 000kr.
Jag är i samma exempel värd 100 000.
Om teo finns med, och jag bryter ben för 110 000, är han sedan värd 90 000.
Om även Ricky finns i vårt exempel, är vi tre tsm, värda 300 000. Detta gäller enbart om vi alla tre håller oss hela och fina.

Nu har de tagit allt ännu lite längre, och jag har i princip slutat lyssna.. Tror jag ska hitta en flik att lägga in att jag bör sova..
Nog för att jag älskar dem, som ett par galna och lite för argumentförälskade bröder, men även den snälla systern har sina gränser, och när det pratas länders ekonomi, vs. hur mkt deras människor då är värda, hmm.. Hänger med, men orkar inte mer än så.

Ovannämnda "syster" har även premiär imorgon, har nervössymptom i överflöd och behöver en god natts sömn nu, så det är dags att göra pojkarna besvikna..

Puss, kram och godnatt <333

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback