Långt inlägg om en lång dag

Idag har det varit en lång dag...
Började med engelska, Jag hängde med Mårten, Marcus och Robban. Gjorde fett rolig övning när man skulle förklara ord. Robban var hopplös, fick två poäng (jag vann på 13) och bytte kort flera gånger när orden "inte gick att förklara".:P 
Mårten förklaring var helt klart bäst:
"It's like... when you want to do someone, doggystyle, you tell them to: '(hmm) over bitch!'."  Hahahah xD
Ordet var "bend", för er som är så pass oskuldsfulla att ni inte förstod det :P

Efter engelskan tog jag mig tsm med Noor, Isabelle, Vera, Amelie och Jonna till Slussen och därefter stadshuset. Vad gör man inte för att få se sina kära vänner sitta och vifta med lappar, prata i mikrofon och bara vara snygga i sina propra outfitts :) <3

Vi såg behandlingen av Miljö- intrgration- och bostadsutskottens motioner. Ingen av dem togs igenom  (liiten fail på Ricky, Majken och Teo som satt i respektive utskott) :P
Det kändes lite illa att sitta där egentligen. Inte illa att jag kom, (var glad för det, och var riktigt intressant) men att sitta just Dääär: tre-fyra meter ovanför allting. Fan va gärna jag hade velat ha en lapp, en mikrofon och en proper outfitt, där bland de andra. Hade massor med åsikter, repliker, och framför allt kännde jag mig äckligt avdelad på ngn vis. Hann inte ens träffa de andra under lunchen (fail på mig)...
FAN för att vara sjuk under skolans plenasrsession!!!

Men de var duktiga i alla fall. Var så stolt över Ylva som ordförande, Majken som nääästan nådde taket med sin lapp (puss på dig tjejen), och Ricky som kom med en del bra kommentarer. Och jo teo, jag är väl nöjd med dig med, dock fick vi inte höra dig tala under hela tiden vi var där :P

Dessutom (bara måste tilläggas), spec killarna, (tjejer, ni är det ju hela tiden <3) var fett snygga idag. Snälla kom oftare i kavaj lr skjorta till skolan ;) (a)

Del två av dagen spenderade jag i kollektivtrfikens tecken..
Missade första tåget, hem mot Gnesta = en halvtimme på centralen... 15.30-16.00
En halvtimme på tåget, mitt emot en tjurig tant som tydligen vlle ägna en halvtimme av sitt liv med att glo argt på lilla mig.. 16.00-16.30
Södertäljetåget var försent (6 min) och så klart missade vi då anslutningen i hamn. Resultat: en haltimme på perrongen i södartälje hamn... 16.30-17.00
träffade Ö, och sedan Robin och Linuz på tåget.. Blev dock helläskigt, en gubbe som alla trodde var stupfull visade sig vara en diabetiker som fått ett grovt bodsockeranfall. Helläskigt, krampade och ingen förstod förän eter järna vad som var fel...
Kom iaf till Gnesta 17.30

18.30 var det träningsdags. Jag och JJ skulle hålla i ett pass på styrkevarvet. vi var baotahurtiga, peppade alla! Blev massa styrka. Skitjobbiga övningar för ben, armar, mage och allt.. Huva, när man tänker på det, men en viss kick ger det. Hehe, åtminstone en tredjedel av gruppen kommer hata oss imorgon när de inte kan resa sig ur sängen pga all träningsverk (a).

Fikat efter var det jag som skulle ha. Kan vara så att det blev Mamma och Feffe som gjorde det mesta.. De är mina hjältar. Puss o tack!!! Jag jälpte Ylva (ooooh-kompis) med hennes matte, gav JJ lite idéer till hennes inleding (braiga jag e ju grym på föredrag!) och så fick jag i mig en macka, vilket i stort är vad jag ätit den här kvällen insåg jag nu.. Kanske borde ta ngt (mer än te, vilket redan är på ingång)...

Kom hem för en stund sen och jag har bloggat, pratat med pappsen (som fyller 50 imorrn, HURRA!!) över telefonen och nu e jag indragen i en politikdisskution med mina vanliga pojkar (verkar inte kunna släppa dagens stora ämne).. Teo vill bevisa att Ricky e sosse... Kommer aldrig sluta där, det vet jag :P


allmänt glad bild bara :)

Nu ska jag iaf gå och se till att jag inte svälter ngn gång vid tre-tiden inatt, och sen ska jag få ta "sossetestet".. OM de hinner innan jag väljer att lägligt behöva gå och lägga mig vill säga ;)

Puss, kram o Godnatt alla <333

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Teo

Haha, jag deltog faktiskt i debatten.Kommer i skjorta imorn och Rycky beter sig som en sosse men har värderingar som en FP fast någo mer höger. :P



Ha det gött tjejen ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback