Säter <3

Yes!!! Efter ett och ett halvt dygn lyckades man då äntligen nu ta sig in på internett så man kan uppdatera bloggen :D
Ja, för nu är jag då här uppe i dalarna. Säter, Lomtorpet 9 närmare bestämt. Sommarstugan med alla minnen m.m. Har just stortorskat i ett parti kubb mot lillebror min, men det får jag väl bjuda på nån gång ibland. Synd bara att jag kommer få höra detta i ungefär tre evigheter från och med nu... Aja, jag var inte bra idag, helt enkelt dålig t.o.m. :P
Dagen har annars varit skön, med lite solsken och den sommarvärmen som saknades från igår. Sov till kvart över 11, men ska det vara så ska det. därefter fixade jag, mamma, feffe och mormor årets trädgårdsarbete genom gräsklippning och lite annat, medan Ludvig sov.
Gårdagen var då midsommarafton, och sedvanligt så regnade det på morgonen när man klev upp. "Vad vore en midsommar utan regn?" "Ja, inte svensk i alla fall..." men när man har en liten pojke i sällskapet (Feffe xD) så måste man ju leva midsommaren ut. Vi for ner till säterdalen som så många gånger tidigare, dock stannade vi i år och såg flaggstångsresning och därefter folkdans. Haha, hade ju hört om inplastade folkdräkter, och nu har jag fått se dem själv, i rätt stor skala.
Mötte Julia Scherlin där nere oxå. Serriöst, oddsen måste ju vara minimala, men hon var där med familjen och några vänner. tror jag såg Kajsa oxå...
Sen kom det vi väntat på och taggat inför hela dagen: Dans runt midsommarstången!! :D Jag och feffe var typ först
 fram och fick stå i innersta ringen. Lagom till dansen fick vi uppehåll, så det var en del som var med och dansade. Små grodorna, Karusellen, Räven raskar över ängen, Prosten lilla kråka, Vi äro musikanter och en del klassiker till. Plötsligt var man fem år igen där man sprang runt i ringen gjorde sina rörelser och sjöng. Sådana stunder är värda en hel del. Man måste bevaka sitt inre barn, för man har så skoj när man kan släppa ut det och låta det leka.
Vi visade Feffe resten av dalen oxå, med alla gångar och trappor som leder upp i ravinen. Även där väcker man gamla minnen och jag vill bara få springa runt som en galen förstaklassare igen.
Vem vill bli vuxen? Vem vill växa upp? Inte jag! Inte nu iaf :P

Aja, nu ska jag ner till Kina och Klasse för att låna deras dusch, vi har ju råkat paja varmvattenberadarn eller ngt sånt, för vårt varmvatten finns inte. Och nu har jag inte duschat på alldeles för länge... Vill gärna inte bara lukta rök och klippt gräs (Ingen kombination jag rekomenderar)  när tingströmarna kommer. När de nu gör det, de är ju, som sagt, familjen Tingstöm.. xD

Puss till senare <333

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback