Grattis mor min <3

Idag var det uppstigning kl 6!  Vrf?! jo idag var det ju lilla mammsens tur att bli ett år äldre (hon är då mindre positivt inställd till just den biten än jagvar i tisdags). Vi sjöng och lämnade över presenter. Av feffe fick hon en Ipod nano, (sån liten sak kommer hon tappa bort innan hon hinner förstå hur den fungerar :P). Och av mig och min käre bror fick hon ett resultat av en hel natts arbete: en mix CD där de tre inledningstracksen var signerade just mig och min bror. Bl.a. inledningen: 

Lovisa+Ludvig "Grattis mamma!!!"
Ludvig: "Ja grattis på... eh, Lovisa, vad fyller hon nu igen?"
Lovisa: "Men hallå det är ju... oj, herregud! Det är ju så många siffror, jag kommer aldrig ihåg"
Ludvig: "Men nej, pinsamt!"
Lovisa: "Ja, vad gör vi nu?"
Ludvig: "men du, kan det vara 50?"
Lovisa: "Neej, då hade det varit större med allt kalas och sånt där"
Ludvig: "jo, okej.. 75 då?"
Lovisa: "Nej, men skärp dig, hur gamla är vi egentligen?"
Ludvig: "Aa, visst ja."
Lovisa: "Men du? Alla de där gamla människor tycker ju om när man tror att de är yngre än vad de är."
Ludvig: "Jaa?"
Lovisa: "Ja, så ska vi dra till med... 25?"
Ludvig: "25?.. Ja, det kör vi på!
Lovisa+Ludvig: "Grattis på 25årsdagen Mamma!!!"

Genidrag, eller hur? xD Sedan följde ett födelsedagssångsmedley, och sedan en helt ny och unik version av ABBAs "Slipping through my fingers".
Sedan fick det bli lite blandad hopplockning av några av hennes (tror vi) favoritlåtar. Hon blev glad i vilket fall, och det lät inte alltför hemskt :D
Det tog alltså halva gårdagsnatten för oss att plocka ihop allt det där, men det får hon väl vara värd <3 hon fyller ju bara 25 en gå... eller, är det andra gången nu...? xD   Det väntar faktiskt ännu en överraskning åt henne, men den tänker jag inte avslöja.

Bortsätt från den intensiva kvällen/natten hade jag en rätt lugn dag igår.. Sov lääänge, och sedan kom felix förbi. Vi gick hem en sväng till Mathilda för att planera grillpartyt som vi sagt att vi skulle ha. Jätteduktiga var vi, och det kan nog gå att ro i hamn... synd bara att vissa inte kan hålla sig hemma under loven (eller ens hålla igång sina mobiltelefoner så man kan nå dem),, men större delen av "gänget" verkar det som vi lyckats dra ihop. som max brukar säga: YAY! :D

Yes! nu har jag just lyckats få med mig Berit och Frida på att vi ska sticka ut till långsjön en sväng. Askalas!
I have missed my girls!! <33
Och fett skönt att få bada i det här jobbigt varma vädret. Glad dag idag! :D :D :D

Så därför måste jag sluta skriva nu så jag kan börja plocka ihop grejer.. Nog för att råkar ha rykte om att vara sen, men man behöver ju inte gå till överdrift ALLA gånger.

Hej så länge
Pussar och kramar <3

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback