Ballader.. och Bergbanor med Bror.

Så var man tillbaka hemma igen då.
Göteborg var skitbra, två dagar på liseberg med min kära lillebror satt precis där det skulle :P
Dag 1 = värsta korta köer, askalas att bara kunna springa igenom alla system av stolpar och rep för att hinna fram till vagnarna. Yay liksom. jag menar, 5 minuter till Kanonen och 10 max till Balder, skitaskönt! :D  Fick dock inte upp tjobo i uppsvinget, men man kan väl inte begära alltför mkt, han har trots allt tuffat till sig en hel del.
Dag 2 började bra, vi kom typ när det öppnade, behövde inte stå i massa seg kö för att komma in och hade ju redan åkband så vi behövde inte köa för att köpa dem heller. Köerna var om möjligt ännu kortare än dag ett, de fanns knappt alls. I början... sen kom alla barnfamiljer, tonårsgäng, möhippor och annat folk strömmande.. Suck asså, säger inget mer.. :/ Men det var rätt kul ändå. Jag och Puddis var lätt niceast på alla foton och våra extremt manliga skrik i backarna, bergbanan var ju bara bäst. xD
På tåget hem gick det förresten bra(!) liten försening, men vi hann med pendeln och kom hem i tid, ingen hets, inga bussar!! *Puh* :D

Sen på söndagskvällen var det då dags för dans igen. Började skicka runt lite frågor och fick oroande besked... "Nej, jag är borta hos kompis", "Njee, vill inte om det regnar" "E värsta trött, orka inte ge mig ut".. Hmm,
Y, T, E och C svek mig, en efter en... Hur tar man en sån smäll, hur klarar man sig efter något sådant?
Man Går ändå!!!!
Med Ö och G som de ända jag kunde lita på begav jag mig ut till hyttlöt.
Det var helt galet. Vi sjöng medeltidsballader med några skummisar som måste spenderat sitt liv åt att lära sig alla verser.. Vi fick bara två refrängliknande bitar i varje ballad som vi mässade, lagom mkt att lägga på minnet.
Lite "vanlig" dans blev det ju oxå, först på dansbanan och sedan (när regnet faktiskt kom) inne i den minsta loge jag varit i, Egentligen inte anpassad för dans skulle jag tro, men vem kan stoppa Olle? Inte rimlighet iaf..  Lite jobbigt med polkan blev det, jag och Ö krocka i nästan allt och alla, inte så bra.. Valsen gick bättre på den fronten, men jag fick fet kritik av Ö för att jag tydligen var så dålig.
Schottis(lhdns)  var tydligen min dans däremot, andra gången jag pröva och så fick jag typ beröm!! *fett stolt* :D :D :D
Under fikat ute i logen blev jag adopterad av Ö och G, då deras barn och mina vänner svikit oss.. Haha, ylva blev glad, tove blev mindre glad när de fick höra att de fått en syster.. 
Vi (Ö G och jag) bestämde iaf att vi skulle införa medeltida baladsång på femdagars, hur nu det ska gå till.. "Du får sjunga så tar vi hand om stegen" sa de.. aja, får se hur det går..
hade skoj iaf, trots manfallet, och har fått en ny upplevelse.. Undrar hur mkt mer jag kan ta nu, senaste månaden har varit lite väl fylld av nya intryck.. :S :P

Nu är klockan "runt midnatt" vilket innebär "paradise hotell danmark", Haha, jag vet, men det e skoj ibland. Dessutom har jag suttit och skrivit för länge nu, och behöver ngt som får mig att sluta :P 

Citerar allas vår hjälte Grodan Boll och säger:  Buss och Kran!! :D
Gonatt på er <33

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ö

Medeltida balader var nytt även för mig, men fett kul. B-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback