Julkänsla säljs på burk i Ö-vik.

Ja, nu har jag äntligen hittat den, julkänslan kom i år oxå :)

Efter att ha haft en underbar filmkväll med världens bästa så plockades jag upp av familjen vid Gullmarsplan (kl 06.00, fatta tidigt!!!!) och åkte raka spåret upp till Ångermanland (jag sov mig genom hela resan, försökte ta igen en hel natts filmvakande)

Plötsligt fann jag mig själv sittande vid kusinernas köksbord och tillsammans med Feffe slå in packet för allt vad presentpappret och julsnörena höll. Vi drack glögg med Eva och hade Peter Jöback sjungandes jullåtar på teven i bakgrunden. Och med ens så kände jag julkänslan sprida sig i kroppen, som en varm myskänsla.

Resten av dagen har gått åt till att ta in, hugga till och sedan klä den fina granen som står och sprider lycka ifrån andra sidan rummet. Feffe o Eva var bara sååå illa på att knyta banden på julkulorna, haha, (nee de var så duktiga så).  Rocky (katten i huset) har fått en ny jätteintresant lekplats, får se hur mkt kras vi får plocka upp imorgon :P

Nu bäddas det i hela huset, sängplatser dyker upp överallt (själv ska man snart dra sig tillbaka mot tvättstugan) och en Janssons frestelse står och puttrar i ugnen, hela rummet luktar hyacint och gran. Jag sitter med Magnus Carlssons julsamling i öronen och myser lite lagom e mitt i de andras stök.
Sen försöker jag samtidigt att muntra upp stackars Ricky, som inte har hittat sin julkänsla ännu.. Han är olyckligt nog för långt borta för att kunna få en kram, *suck* illa.. :(

Bortsätt från min finastes frånvaro mår jag iaf fett bra nu, allt jag behövde var den aldrig svikande julkänslan som Örnsköldsvik och familjen Karlssons hem har att bjuda på. Funderar på om jag kan fånga in lite av den och skicka i ett kuvert hem till de stackare som inte får nog från Sthlm lr Gnesta.. Ngn som tror på att det är möjligt?

Nu har jag flummat iväg lite väl, men men, julen gör en väl lite halvflum (och när jag redan e skum, fatta combon)..

Puss o kram och massa julkärlek till er alla <333

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback