Juljuljul :)

Julafton är här! :D <3

vid tolv tändes lampan i tvättstugan och moster Eva, som var på ett ondskefullt humör, började knuffa stackars lilla mig, som innan sovit så gott, fram och tillbaka utan nåd. Upp och hälsa på gudfar Tomas som stod i dörren med julklappar och julkramar i hösta hugg.

De vuxna försvann sedan ut på en promenad, medan tog en lång dusch och lyckades vakna ordentligt.
Sedan blev det en massa stök med julmat, dukning, förberedelse, ombyte m.m.

15.00 stannade allt upp. lussebullar, pepparkakor och kaffe/te serverades nere framför stora teven och Kalle Anka o hans vänner. Myys, precis som det ska vara. (den som valde bort Kalle för Anna Anka i år har från och med nu för alltid förlorat all min respekt!).

Efter det fortsatte förberedelserna och lite efter fem satte sig alla till bords för att avnjuta julmiddagen. Varför äter man alltid för mycket på julafton? Känner som om jag inte vill se en köttbulle eller ett revbensspjäll på ett bra tag nu (vet att jag säkert kommer trycka i mig godis m.m. om en stund, och sedan äta julrester imorgon men just nu..) 

Nu har det diskats undan och alla ligger dåsiga i sofforna och fotöljerna.

Yay! Nu började Karl-Bertil Johnssons Jul. Nästan lika viktigt som Kalle!! Får kompletera min julafton senare, för jag misstänker att julklappsöppningen väntar efter det.. :)

Puss o kram och god jul på er alla!! :D <333

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback