Grattis till min bästaste mormis!!

Dan före doppardan.. Då allt ska ordnas, in i det sista. Julmaten ska förberedas, julklappar ska slås in, godiset ska geggas ihop, allt ska fixas och ordnas. I vanliga familjer ja.
I vår familj har därimot dagen före julafton haft en speciell huvudperson. Mormor fyller nämligen år den 23/12, vilket innbär att julstöket stannar upp en liten stund, och firadet riktas åt hennes håll.
I år var det dessutom 70årskalas, vilket är anledningen till att vi befinner oss i Ö-vik. När en sådan lokalkändis fyller jämnt så flyr de ju undan alla störtvågor av grattulationer ;)

Dagens firande blev en middag på Mammamia, en italiensk resturang i centrala ö-vik. Jag, mamma, feffe, ludde, eva, tård, tobbe, vickis, my och anders var den lilla skaran som fick privilegiet att fria jubilaren :P

kom hem och åt tårta och godis, mumms!! Mormis fick packa upp sina presenter som lades upp på en lång rad framför henne.
Från vänster låg en igelkott, tuggummi, ansiktsservetter, loka, isskrapa, eltejp, nyckelring och en burk med rom.
Haha fet ologiskt, inte sant? Okej, vi ska ta det grundligt och långsamt. (tog mormis evigheter att förstå ngt över huvud taget) xD

Igelkott
Tuggimmi
Ansiktsservetter
Loka
Isskrapa
Eltejp
Nyckelring
ROM

Tadaa!! Vi ska åka till Italien, Rom!
Så himla askalas! Grymt bäst att man kan ge sådant man själv kan ha nytta av ;)


Firargänget
fr.v. Mamma, Feffe, Jag, Ludde, Eva, Mormis, Tobbe, Vickis


Födelsedagsbarnet skålar glatt :D <3

STORT GRATTIS TILL MIN BÄSTASTE MORMIS!!!!

"Det spelar ingen roll hur många gånger vi firar dig,
du kommer
alltid vara ungefär... 64 år för mig..."


Sen en massa stora varma julkramar till alla er andra därute!
puss puss puss på er <333

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback