Busselullar och hålblåsor..

Idag har varit en bra och lagom dag..
Vaknade kvart över 11, sååå skönt att få sova ut. Sen var det upp och göra sig i ordning. När resten av familjen åkte till Nyköping för att shoppa släpptes jag av hos kära faster Babsan får att ha årets lilla julbak. Lussebullar stod på schemat, och det e en liten tradition att jag hjälper henne med den biten.
Blidde inga pepparkakor, för hon hade inte hittat receptet till degen (och det finns inte på kartan att använda anan än hemgjord!). Men men, hennes hittills redan bakade 1932  pepparkakor kanske räcker ett tag till.
Vi bakade iaf lussebullar så det stod härliga till. Degen jäste inte riiktigt som den skulle dock, så de blev lite kompakta. Goda var de iaf :D
Jag kallar den nya versionen för Busselullar, bara därför att liksom.

Sen nu på kvällen har jag varit på innebandy med orienteringen.. Lr,, först var det cirkelträning, fett jobbigt. Jämfotahopp, höga knän på tjockmatta, hopprep, sittupps och massa.

Sen blev det innebandy. På fem pers.. Två/lag och en på bänken. Målgörare bytte.
Hade glömmt hur grymt kul det är! Man springer som en galning, fram och tillbaka på planen, sliter som om livet stod på det, och fuskar bara lite lagom om man måste. Finns inget man blir så svettig och trött av som det, men det är så Skönt!!
Spelkvalitén varierade ganska grovt, jag va faktiskt riktigt bra ibland, trotts att det va typ evigheter sen jag och Bling bling stod på planen tsm.

Det blev 15-11 till vänstra målet (eftersom lagen varierade hela tiden så fick vi räkna så.) Sen blev det lite meer efter en kort paus och kilcken var grym. I slutet var det jag och Ö mot Håkis o Edvard,, Golden Goal, vilket vi tillslut förlorade.. Illa, vi var egentligen bäst ;)

När vi lagt av kännde jag mig tvungen att ta av mig skorna,. Hittade två finfina blåsor i vardera hålfot. Aotch! Får se om det blir några klackar nästa vecka (finns risk för neej!) men just nu e dt barfota som gäller.

Nu ska  jag stänga ner datorn, gå ut i köket och spöa skiten ur övriga familjen i Hollywod (kortspel för er som inte vet). Sen blir det film, Harry Potter och halvblodsprinsen, som mamma fortfarande inte sett. Fett mys.
Sen ska jag lägga mig i bra tid ikväll, för imorrn ska jag troligtvis upp och iväg i skaplig tid..
Hoppas  att det ska funka imorrn, jag måste helt enkelt få prata...

Aja,, nu skriker kortleken (lr är det mamma?).

Puss o kram på er alla!!! <333

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback