Skolstart..

Ojojoj.. en vecka utan inlägg..
Har nog blivit lite seg, lr slö, lr liknande.. Det har helt enkelt inte blivit av.
Har hänt mkt den här tiden iaf, Lovisa har börjat skolan igen. Kunskapsgymnasiet, Globen blev det, vilket innebär 1h 10 min färdväg m pendeltåg och tvärbana, enkel resa.. Får se hur länge jag står ut innan jag ger upp och flyttar in hos mormor för större delen av arbetsveckorna :P
Tycker att jag klarade av skolstarten rätt bra ändå. Första dagen tror jag alla valde att hålla låg profil, ja inräknad. Alla satt och såg mest ner i bänkarna och svarade kort på Anders frågor. Anders är min PH (personlige handledare) och verkar vara hyvens, en bra lärare helt enkelt. Alla var iaf rätt tysta första dagen, men jag slapp bli idotstämplad lr liknande iaf. :P
Dag två fick jag redan på morgonen kontakt med Majken, en klasskompis som verkade trevlig. Under en gruppuppgift, som handlade om att bygga torn av papper, boundade vi och Marcus (verkade som en nice kille från klassen) och efter det var vi tre polers så det sjöng om det.
"Ni e mina nya BFFs" sa Marcus nöjt vid lunchen. Nu ska kanske tilläggas att marcus har väldigt många BFF och att han byter väldigt ofta.. xD
Senare har jag lyckats bounda med David, Ylva, Emira och liite med Anders och Mårten. Käns som om de kommande tre åren kommer att bli bra. Starten blev åminstone lyckad, det var den sociala biten jag var "orolig" för :) :P
Sen har min lilla "grupp" redan blivit de Flummiga i klassen. Då vi e de enda som törs? prata och skoja på lektionerna. Jag tror PH:n diggar mig, redan andra dan vågade han retas med mig och så, tror han hajar att jag e en cool tjej. ;)

Det var en kort version av mina första dagar i skolan, men nu e bloggen uppdaterad iaf. Hoppas det inte dröjer en hel vecka innan jag kan komma med nästa inkägg.. Snart ska jag få min egen laptop från skolan, så då slipper jag sno Luddes lr Feffes varje gång.. :P :)
Med den följer iofs en massa plugg, men det får funka :P

Puss o kram på er alla <33

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback